top of page
Search
  • Writer's pictureFarzad Ime

بوستر پمپ تاییدیه آتشنشانی

بوستر پمپ تاییدیه آتشنشانی بعد از تایید شدن توسط آتشنشانی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این بوستر پمپ در حقیقت به ساختمان های در حال ساخت، مجوز ساخت می دهد. برای خرید و اطلاع از قیمت بوستر پمپ تاییدیه آتشنشانی می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه پایا گسترش خورشید تابان تماس بگیرید. برای خرید بوستر پمپ پایا با این شرکت تماس بگیرید.

بوستر پمپ

بوستر پمپ نوعی پمپ است که فشار آب را در مناطق کم فشار افزایش می دهد و در مکان هایی که فشار آب کم است، به کار برده می شود. بوستر پمپ قادر است که چند پمپ را به طور موازی به یکدیگر وصل کرده و در نتیجه فشار آب را افزایش دهد. در حقیقت می توان گفت بوستر پمپ یکی از پرمصرف ترین پمپ هایی است که در مجتمع های مسکونی و ساختمان های بزرگ برای افزایش فشار آب مورد استفاده قرار می گیرد. بوستر پمپ برای تنظیم نمودن فشار آب در مناطق کم فشار استفاده می شود. با به کار بردن بوستر پمپ در مناطق کم آب، مشکل کم آبی حل شده و در نتیجه آب به اندازه کافی به لوله ها وارد می شود. عملکرد بوستر پمپ توسط تابلو برق کنترل فرمان بوستر پمپ کنترل می شود.

بوستر پمپ از چند الکتروپمپ تشکیل شده است و این الکتروپمپ ها به طور موازی در کنار هم قرار گرفته اند. بوستر پمپ ها انرژی مکانیکی را از منابع بیرونی می گیرند و سپس این انرژی را به مایعات انتقال می دهند. در نتیجه موجب افزایش فشار آب شده و به این ترتیب آب بیشتری وارد لوله ها می شود. بوستر پمپ ها در بیشتر مواقع در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که ارتفاع خیلی زیاد است، زیرا فشار آب در مناطقی که ارتفاع بلندی دارند در مقایسه با سایر مناطق خیلی کم تر است. بوستر پمپ ها در مواردی مانند مصارف خانگی و ساختمانی، آبیاری پارک ها و فضاهای سبز، شبکه های آب شهری، آتش نشانی ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی استفاده می شوند.

در حقیقت فعالیت بوستر پمپ مانند یک دستگاه کمپرسور گاز می باشد و از طریق فشرده کردن آب، فشار آب را افزایش می دهد. به طور کلی از بوستر پمپ ها برای افزایش فشار مایعات و همچنین برای انتقال آب با فشار زیاد استفاده می شود. بوستر پمپ متشکل از پمپ ها، اتصالات، لوله ها، شیر آلات و تجهیزات الکتریکی می باشد و این توانایی را دارد که آب را با فشاری معین و ثابت وارد لوله ها نماید. در هنگام باز شدن شیر آب باز، بوستر پمپ ها به طور اتومات کار خود را شروع می کنند. زمانی که چند شیر آب به طور همزمان باز شود، مصرف آب زیاد شده و به این ترتیب بقیه بوستر پمپ ها به صورت خودکار شروع به کار می کنند. مهمترین مزیت بوستر پمپ ها این است که میزان فشار آب را در شبکه ثابت نگه می دارند در نتیجه مانع از اتلاف بیش از حد انرژی و استهلاک پمپ ها شده و آب کمتری مصرف می شود.

بوستر پمپ ها با توجه به کاربرد و موتوری که دارند به دو نوع دور ثابت و و دور متغیر تقسیم می شوند. بوستر پمپ های دور متغیر، اغلب در مصارف ساختمانی و سیستم های آبرسانی و آبیاری مجتمع های مسکونی استفاده می شوند در صورتی که بوستر پمپ های دور ثابت، بیشتر برای خاموش کردن آتش و به طور کلی سیستم های آتشفشانی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مدل از بوستر پمپ ها، الکتروپمپ ها به طور نوبتی روشن و خاموش می شوند و علاوه بر این برای کنترل فشار فقط از دو پرشر سوئیچر استفاده می شود. یکی از این پرشرها برای حداکثر فشار و دیگری برای حداقل فشار به کار برده می شود.

بوستر پمپ آتشنشانی

بوستر پمپ آتشنشانی از دو الکتروپمپ تشکیل شده و به منظور افزایش فشار آب و دبی آبرسانی در سیستم اطفا حریق ساختمان های ادرای و مسکونی به کار برده می شود. استفاده از بوستر پمپ آتشنشانی در تمام ساختمان ها ضروری است و همه ساختمان ها به ویژه ساختمان های بلند باید به این دستگاه مجهز باشند. بوستر پمپ های آتشنشانی قادر هستند با استفاده از لوله های مخصوصی که دارند، به همه طبقات رسیده و آتش را مهار کنند. در بوستر پمپ آتشنشانی دو الکتروپمپ وجود دارد که یکی از این الکتروپمپ ها اصلی و دیگری رزرو می باشد. به طور کلی می توان گفت با توجه به تعداد طبقات و همچنین مساحت ساختمان، تعداد این الکتروپمپ ها باید زیاد شود. تعداد و اندازه این نوع بوستر پمپ نیز در خاموش کردن آتش نقش بسیار مهمی دارد و هر چه تعداد این الکتروپمپ ها بیشتر باشد، فشار خروجی نیز افزایش پیدا کرده و آتش سریع تر خاموش می شود. به این ترتیب قبل از نصب این بوستر پمپ در ساختمان ها، باید تعداد طبقات و همچنین مساحت ساختمان مورد ارزیابی شود.

بوستر پمپ های آتشنشانی علاوه بر الکتروپمپ ها از اجزای دیگری نیز تشکیل می شوند. روش کار الکتروپمپ ها به این صورت است که با افزایش فشار، یکی از الکتروپمپ ها روشن می شود. بخش دیگر این دستگاه، دستگاه مکش است و وظیفه دارد آب را از مخزن اصلی به الکتروپمپ منتقل کند. بخش مکش متشکل از قطعاتی همچون صافی، شیر قطع و وصل، فلنج، لرزه گیر و مهره ماسوره است. مکش با استفاده از شیرآلات به مخزن و الکتروپمپ وصل می شود و در نتیجه می تواند آب را با فشار زیاد به بخش خروجی انتقال دهد.

4 views0 comments

Recent Posts

See All

آموزشگاه زبان سخن برتر

آموزش فشرده زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی به صورت فشرده یکی از مناسب ترین دوره ها برای افرادی است که می خواهند در کم ترین زمان، زبان انگلیسی را یاد بگیرند. به طور کلی می توان گفت آموزش زبان انگلیسی

What is Social Media?

Social media can be a great way to stay connected with people outside your circle. The problem is knowing how to get started and whether the experience is worth it. There are tons of sites out there t

Digital marketing is the future

Digital marketing is the future of marketing, what's your take on it? Dummy: For sure! I think the future of digital marketing is being embraced more and more every day. There are so many opportuniti

bottom of page